Seksuologie

Soms gaat seks niet zoals je zou willen. Vragen en problemen op het gebied van seksualiteit komen geregeld voor. Counseling is een laagdrempelige doelgerichte manier om over je vragen en/of problemen te spreken.

Problemen

Mariëlla kan u helpen bij seksuele klachten zoals:

pijn bij het vrijen

geen zin in seks

moeite met klaarkomen of erectieverlies

vragen over genderidentiteit

seksuele oriëntatie en identiteit

psychologische problemen met seksualiteit

Voor veel mensen zijn problemen op het gebied van seksualiteit moeilijk bespreekbaar, dit kan individueel zijn of binnen de partnerrelatie. Problemen met seksualiteit komen voor bij zowel vrouwen als mannen. Ze variëren van pijn bij het vrijen of geen zin in seks, tot moeite met klaarkomen of erectieverlies. Daarnaast kan er een verschil in seksueel verlangen zijn tussen partners, of vragen over genderidentiteit, seksuele oriëntatie en identiteit, of psychologische problemen met seksualiteit zoals seksverslaving.

Een seksueel counselor is opgeleid om op een open manier samen het gesprek aan te gaan en advies te geven bij vragen en problemen op het gebied van seksualiteit. Kenmerkend is dat deze zorg kortdurend en resultaatgericht is. In het eerste gesprek wordt het probleem geïnventariseerd. Waar ligt de oorzaak, wat houdt het in stand. Aan de hand van deze informatie maken we een plan.